Adevărul despre „investiţiile” de la Aeroport
Ori de câte ori s-a pus problema concesionării dubioase a Aeroportului Internaţional Chişinău şi a necesităţii întoarcerii acestuia în proprietatea statului, aşa-zişii „investitori” au tot scos în prim-plan „investiţiile” pe care le-au făcut ei în modernizarea acestui obiectiv strategic de importanţă naţională. În cadrul audierilor din Parlament privind furtul miliardului, nu am ratat ocazia să-i interpelez pe şeful SIS, Mihai Balan, pe şeful CNA, Viorel Chetraru şi pe Procurorul general, Corneliu Gurin la această temă.
I-am întrebat dacă ei ştiu despre acea taxă de 9 euro pe care o achită fiecare pasager pentru modernizarea Aeroportului. Poate că anterior era logic să existe această taxă, deoarece Aeroportul se afla în proprietatea statului, iar statul contractase un credit pentru modernizarea Aeroportului, care trebuia rambursat. De ce această taxă nu a fost anulată după concesionarea Aeroportului şi de ce banii respectivi se duc acum în buzunarul unui „investitor” privat, aici e o mare întrebare şi, totodată, o mare problemă.
Calculele preliminare arată că, din colectarea acestei taxe, „investitorii” au obţinut în perioada ce a trecut de la concesionarea Aeroportului circa 36 milioane de euro. În acelaşi timp, ei declară investiţii de circa 32 milioane de euro. Deci, concluzia este că „investitorii” nu numai că nu au scos niciun ban din buzunar, dar şi s-au pricopsit cu câteva milioane de euro din banii pasagerilor. Iar dacă mai adăugăm aici şi alte taxe percepute de „investitori” de pe urma prestării anumitor servicii de către Aeroport, dar şi un credit de 18 milioane de euro pe care ei l-au contractat punând la bătaie Aeroportul, vedem ce fabrică de milioane de euro şi-au tras aceşti „investitori”, prejudiciind statul Republica Moldova şi pasagerii ce folosesc serviciile Aeroportului Internațional Chișinău.
Despre toate astea i-am întrebat pe cei trei oficiali şi ei nu au ştiut ce să-mi răspundă. Am reformulat aceste întrebări ca şi interpelări, iar acum aştept răspuns. Promit să vă ţin la curent.
Maladet….
Încă o escrocherie din școala sovietică. Așa era pe vremuri, sacrificiile pentru popor, costuriile tot pentru popor, muncă sclavă, atunci în GULAG, acum în societate gulag fără persspective, și apoi uriașe resurse risipite pentru nomenclatură și absurdele lor proiecte de stăpânire a altor țări și pentru a menține state cliente, azi pentru trăiul de vis a nomemclăturii. Aceleași metode, același rezultat, ruina și saracia pentru marea majoritate, plus o dictatură mai mult sau mai puțin mascată, impusă de către această ultramafie să țină sub frâu lagărul lor de sclavi. Exact ăsta a fost, și cu minime schimbări, este și acum sistemul socioeconomic din Rusia și Moldovă. O economie pe seamă și spinarea oamenilor, nu pentru ei.
La conducere și org. de stat există m. mulți ticăloși decât oameni. Dar cum e poporul așa și conducerea.
D-nul Untila vreau sa precizez ca taxa de 9 eur. se percepe doar de la pasagerii care pleaca din Chisinau,2.5 eur taxa securitate per pasager care pleaca,6.2 eur taxa de deservire pentru toti pas. Taxe ce au fost impuse de creditori inainte de concesiune.